Yaşam

Trafik sigortalarında yeni dönem: ‘İyi sürücüye yüzde 50 indirim, kötü sürücüye yüzde 200 zam’

Trafik sigortasında 15,5 yılda 17,5 milyar liralık ziyan oluştuğunu ve bunu sigorta şirketlerinin göğüslediğini belirten Eroğlu, “Hedefimiz tüm taraflar için sürdürülebilir bir branş hedefimiz var. Öncelikle 25 milyon vatandaşımız ve sermayedarlar ile acenteler odağımızda. Yetkili masalarda oturanlar olarak trafik sigortasını uygun vermekle sorumluyuz” dedi.

Trafik kazalarındaki azalmaya dikkat çeken Eroğlu, lakin şoför kaynaklı trafik kazalarının en değerli kaza nedeni olduğunun altını çizerek, yeni yol haritasında şoför davranışının değerine değindi. Eroğlu, prim belirlenirken bu yılın referans alınmayacak kadar farklı bir yıl olduğunu belirterek “Bu yıl ekstra şeyler yaşıyoruz. Günün sonunda araçların değerinde radikal bir artış oldu. Kur ve asgari ücret de arttı. Buna karşın mali gelirlerimiz azaldı. Bu yılın istisna bir yıl olduğunu kabul edip referans almamamız lazım” halinde konuştu.

Sürdürülebilirlik için 3 şart

Trafik sigortasında sıkıntıları sürdürülebilir olarak çözmek için aktif bir maliyet idaresi, şoför davranışları ve faal tarife idaresi gerektiğini belirten Eroğlu, “Sorunları çözmenin iki yolu var. Trafikteki tüm basamakları havuza koyup zorunlu hale getirilmesi. Ancak vereceğimiz karar 25 milyon insan ve 17 bin acenteyi ilgilendiriyor. Yapısal çözüm getirmeden cezalarla işin çözüleceğini düşünmüyorum” diye konuştu.

Sonuç olarak tavan sisteminden özgür tarife sistemine geçişin bir gereklilik olduğunun altını çizen Eroğlu, 2010 yılında özgür tarifeye geçildiğinde 5 yılda riskli şoförlerin davranışlarını değiştirerek bu şoförlerin oranının yüzde 36’dan yüzde 15’e düştüğü bilgisini verdi.

Dinamik basamak yöntemi

Bugünden sonra dinamik basamak sistemini uygulayacaklarını anlatan Eroğlu, “Mevcut 7 basamaklı sistem mevcut sorunları çözmüyor. Bu yüzden 0 çok riskli sürücüler ve 8 çok iyi sürücüler basamağı getiriyoruz. 5 yıl kaza yapmayan sürücüler 8’inci basamağa yüzde 50 indirim. Sıfırınca basamakta bulunanlara yüzde 200 zam gelecek.Her basmağı kendi içinde değerlendireceğiz. Bunu yaparken eğer trafik sigortasını yapmayan sigorta şirketine de ciddi yaptırımlar getireceğiz ” diye konuştu.

2021’de 3’ten fazla kaza yapan 6 bin 62 şoför olduğunu belirten Eroğlu, “Bunları sıfırıncı basamağa alacağız. Gerekirse bu sürücüler için psikolojik destek isteyeceğiz” dedi.

Yeni sistem ile Trafik Sigortası Sicil Bilgesi getiriliyor. 2025’ten sonra bu belgeyi ticari araç sürücüleri istendiğinde kullanacak. Bu sistem ile trafik canavarlarının çalışması zorlaşırken ağır kusurlu olarak kaza yapan sürücülerin rehabilite edilmesi sağlanacak. Filoların maliyetinin ve sürücülerin kazalarının azaltılması oto sigorta ürünlerinin ucuzlaması hedefleniyor.

Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Atilla Benli ise SEDDK’nın aldığı tüm önlemlende hemfikir olduklarını belirterek, “”Bugünden yarına büyük kazanımlar olmasa bile bu sorunu çözmek için bir yerden başlamak zorundaydık. Yol haritası önemli bir basamak” diye konuştu.

Yeni sistemin satırbaşları

-İSTEĞE BAĞLI OLARAK ŞOFÖR BİLGİLERİNİN POLİÇEYE DAHİL EDİLMESİ,

-İYİ ŞOFÖRLERİN DAHA GÜZEL FİYATA KAVUŞABİLMELERİ,

-HASAR ADETLERİNİN AZALMASI,

-RİSKLİ ŞOFÖRLERİN REHABİLİTASYONU,

-TİCARİ ARAÇ SAHİPLERİNİN HASARSIZ FİLO İDARESİ, TRAFİK SİGORTASI SİCİL BELGESİ

-KUSUR İŞLETENDE KALIYOR

-EKSİK KALAN PRİM YENİLEMEDE YÜKLENEREK ALINIR (AYNI BASAMAK % 50 SÜRPRİM)

-RSH PRİM TAMAMLAMA KAİDESİ TİCARİLER İÇİN KALKACAK, İNDİRİM VERİLECEK

( EN FAZLA % 5’E KADAR İNDİRİM )

Ağır sayılan ihlaller

Kırmızı ışık ihlali
Emniyet şeridi ihlali
Ters taraf ihlali, ‘Taşıt Giremez’ ikaz levhalarına alışılmamış davranma
Ticari araçlarda belirlenen taşıt kullanım müddetinin üzerinde araç kullanma
Motorsiklet şoförünün kusurlu olduğu kazalarda motorsikletteki yolcunun kask kullanmaması
Takograf kullanımı mecburî araçlarda sürat hududu ihlali
Araç trafiğinin gidiş dönüş biçiminde bölünmüş olduğu yollarda daima çizgi ile ayrılan şeridi ihlal ederek yanılgılı sollama
Muayenede ağır kusur tespitine karşın trafiğe çıkılması sırasında gerçekleşen kazalarda, kazaya araçtaki bakımsızlığın ve/veya ağır kusurun sebebiyet vermesi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort