Tesla, Model S’in otopilot yazılımıyla ilgili davada aklandı
2019 yılında meydana gelen bir kazadan Tesla şirketin otomatik pilot sistemiKendisini sorumlu tutan davadan beraat etti.
Geçen hafta, California eyalet mahkemesi heyeti, aracın sürücüsünün ” çene kırılması, dişlerin düşmesi ve sinir hasarı.‘ neden olan Model S kazasısürücü, altta yatan yazılımın sorumlu olmadığına karar verdi. Justine Hsu, 2020’de Otopilot açıkken arabası Los Angeles caddesinde orta refüje sıyrıldıktan sonra Tesla’ya dava açtı . Hsu, Tesla’nın hava yastıklarının yazılımında ve tasarımında kusurlar olduğunu iddia ediyor 3 milyon dolardan fazla tazminattalep etti.
Tesla, Hsu’nun bir şehir caddesinde Otopilot kullandığını söyleyerek kazanın sorumluluğunu reddetti, şirket yazılımın kullanım kılavuzunda buna karşı uyarıda bulundu. Bunun üzerine jüri Hsu’ya herhangi bir tazminat hakkı tanımadı.
Davanın sonucu, Tesla’nın Otopilot ve ” Tam Otomatik Sürüş “Yazılım” hakkındaki iddiaları hafifletmek de pek mümkün değil. Yılın başında otomobil üreticisi, ABD Adalet Bakanlığı’nın özellikle ilgili 2 belgeyi talep ettiğini doğruladı. Şirket ayrıca ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi tarafından park halindeki acil durum araçlarının karıştığı Otopilot çarpışmaları nedeniyle soruşturma altında. Dolayısıyla Tesla, bu davada tazminat ödemekten kaçındı, ancak şirketin Autopilot ile ilgili tüm bilgileri tamamen şeffaf hale getirmemesi durumunda gelecekte daha fazla sorun yaşayabilir.